ما حمیدرضا منصوریان و آزاده درخشان سرپرستان خکام هستیم. ما هر دو باستان شناسی را با گرایش آموزش خوانده ایم و همکنون هر دو دبیر و فعال حوزۀ میراث فرهنگی برای کودکان و تاریخ و باستان شناسی تجربه ای هستیم. در چند سال گذشته به همراه دوستانمان فعالیتهایی را در زمینۀ میراث فرهنگی برای کودکان و نوجوانان انجام داده ایم. برخی از نوشته های دانشگاهی ما عبارتند از:
مجموعه مقالات ۸۰ سال باستانشناسی ایران ، ج ۱، به کوشش یوسف حسنزاده و سیما میری؛ میراث فرهنگی و کودکان ؛ آزاده درخشان و حمیدرضا منصوریان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پژوهشکده باستانشناسی، موزه ملی ایران و نشر پازینه، ۱۳۹۰.
سهم میراثفرهنگی در کتابهای درسی (بر پایة کتابهای دوران ابتدایی)، آزاده درخشان و حمیدرضا منصوریان، ، همایش ملّی باستانشناسی بیرجند، ۱۳۹۲.
آموزش باستانشناسی به کودکان و نوجوانان بر پایة نظریّههای نوین یادگیری (نظریّة تمام مغزی هرمان / نظریّة هوشهای چندگانة گاردنر) آزاده درخشان و حمیدرضا منصوریان، همایش باستان شناسان جوان، دانشگاه تهران، ۱۳۹۲.
Class-museum, Azadeh Derakhshan- Hamid Reza Mansourian, The IERG 9th International Conference 2014, Vancouver, Canada. 2014.
پایان نامه های ما هم اینها هستند:
پایاننامة دورة کارشناسیارشد با عنوان: سهمِ باستانشناسی در پرورش فکری کودکان و نوجوانان (سنین بین ۱0 تا ۱5 سالگی) به همراه سنجش این آموزشها؛ استاد راهنما: دکتر هایده لاله و استاد مشاور: دکتر کمال الدین نیکنامی، مهرماه ۱۳8۳. (حمیدرضا منصوریان)
پایاننامۀ دورۀ کارشناسی ارشد با عنوان: رهیافت بنیادین باستانشناسی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه: تبیین راهکارهای پیوند کودکان 6 تا 10 سال با میراثفرهنگی؛ استاد راهنما: دکتر هایده لاله و استاد مشاور: دکتر پریسا تجلّی. (آزاده درخشان)
ـ همکار مؤسسة باستانشناسی دانشگاه تهران در زمینة آموزش باستانشناسی به کودکان و نوجوانان، از ۱۳۸۹ تا کنون.
ـ طراح آزمونهای ورودی کشوری (آموزش و پرورش و سمپاد)، بخش مطالعات اجتماعی و تفکر و پژوهش.
ـ دبیر، پژوهشگر و راهنمای پژوهش (به نوجوانان) در مدرسۀ بینالمللی IRS روسیه (زیوینیگراد مسکو)، طرح پژوهشی مطالعۀ حوزۀ باستانشناسی رودخانۀ مسکوا و پژوهش در حوزۀ مطالعات باستانشناسی دیاکووا.
ـ طراح و مجری کارگاهها، کارسوقها و جشنوارههای متعدد در حوزۀ مطالعات اجتماعی در استانهای تهران، یزد، خوزستان و آذربایجان غربی.
ـ همکار پروژه ایماوا (الگوی یک مدرسه ایرانی و اسلامی)، مؤسسۀ مطالعات راهبردی تربیت حکمت.
ـ همکاری ویژه (ایده پردازی) با مرکز مطالعات استراتژیک ایران (وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام)، معاونت پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی، در طرح «آموزش کودکان و نوجوانان در حفظ و احیای میراث ملموس».