خکام

خانۀ کودک، اندیشه و میراث فرهنگی

خکام

خانۀ کودک، اندیشه و میراث فرهنگی

هویّت به معنای بر خود آگاه بودن است و آگاهی از هویّت نیازی اساسی و ذاتی در هر فرد است. هویّت مبنای اجتماعی دارد و از خلال تعامل با دیگران تحقق می یابد. هویّتهای اجتماعی متعددند (مانند نژادی، مذهبی، قومی و...)، در میان هویّت­های اجتماعی متعدد یک فرد,هویّت ملی از مهمترین آنهاست و باستان شناسی نیز در پی کشف و حفظ هویّت ملی است. برخی از پژوهشگران الگویی 3 مرحله­ای را دربارۀ هویّت ملّی پیشنهاد می­ کنند: در مرحلۀ نخست، افرادی قرار می ­گیرند که بنا به علل گوناگون مانند بی ­علاق­گی، بی ­توجّهی... نتوانسته­ اند بر مسائل ملّی، شناخت پیدا کنند یعنی این افراد دارای هویّت ملّی مبهمی هستند. شاخص مرحلۀ دوّم، بررسی و جستجو در هویّت ملّی فرد است که می ­تواند در پیِ تجربیّات مهم و معنی ­دار از طرف شخص آغاز شود و آگاهی از ملیّت را ضروری سازد. در پی این مرحله و به عنوان پی­آمدِ آن، فرد می­ تواند به ادراکی عمیق­ تر و ارزش­هایی صحیح­تر از ملیّت خود برسد و به درونی­ سازی آن موفّق گردد که در واقع فرد در این مرحله به سطح هویّتِ متعهّد رسیده است. بدون تردید دست­یابی یک فرد به هویّتِ متعهّد, ایده­ آل است و رسیدن به این ای ده­آل، جز با طی کردن مرحلۀ دوّم، امکان ­پذیر نخواهد بود.

آموزش تاریخ به خردسالان

داستان و آموزش تاریخ

کاربرد اسطوره در آموزش تاریخ

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی