خکام

خانۀ کودک، اندیشه و میراث فرهنگی

خکام

خانۀ کودک، اندیشه و میراث فرهنگی

خانۀ کودک، اندیشه و میراث فرهنگی

سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۴۹ ق.ظ

   کودکان و نوجوانان سرمایه‌های آیندة یک کشورند. در جوامع پیشرفته و یا در حال رشد، برای رسیدن به توسعة پایدار، بر روی این نیروهای بالقوّه، سرمایه‌گذاری کرده، برای آینده برنامه‌ریزی می‌کنند. بی‌شکّ نگاه به آینده نیز جز در پسِ کسب شناخت درست از امروز و درک آنچه که در گذشته روی داده است، امکان‌پذیر نخواهد بود.

   میراث‌فرهنگی، شناسنامة یک ملّت و نشان‌دهندة هویّت آن ملّت است. این حوزة گسترده به همراه میراث طبیعی با جذابیّت ذاتی خویش نزد مخاطب کودک و نوجوان، علاوه بر تأکید بر آشنایی و شناساندن گذشته و هویّت‌یابی در این سنین به رشد توانایی‌های گوناگون زیستی و روانی چون رشد شناختی و اجتماعی افراد کمک شایانی می‌کند.

   خانة کودک، اندیشه و میراث‌فرهنگی با در نظر گرفتن شرایط کنونی و نیز تجربه‌ای که در سالهای اخیر در امر آموزش به دست آورده است، با رویکردی آموزشی و پژوهشی، مهمّترین هدف خود را پرورش اندیشة کودکان و نوجوانان با بهره‌جویی از یادگارهای فرهنگی و طبیعی می‌داند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۷

نظرات  (۱)

۱۲ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۴۶ ریحانه جعفری
  با سلام و درود 
از ایده و ابتکار بسیار زیباتون و دیدن تلاش هاتون در مجموعه مقدم ومسعودیه که شخصا حضور نزدیک داشتم در ابتدا تشکر و خدا قوت میگویم . 
 به نظرم کاری ماندگار و ارزشمند رو در حال اجرا و توسعه هستین.و خوشحال میشم اگه بتونم در این راستا با شما همگام بشم. البته من فعلا در کار خودم بر روی  کودک زیر شش سال  تمرکز دارم و ممنوم میشم که بیشتر از تجربیاتتون بهره مند بشم. 
با تشکر از همراهی شما 
جعفری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی