خکام

خانۀ کودک، اندیشه و میراث فرهنگی

خکام

خانۀ کودک، اندیشه و میراث فرهنگی

کاوش های دانش آموزی در فضای مجازی- آموزشی مؤسسه باستانشناسی دانشگاه تهران ـ مردادماه 1389

مؤسسۀ باستان‌شناسی دانشگاه تهران با هدف آشنایی نوجوانان سنین 10 تا 15 سال با علم باستان‌شناسی و میراث‌فرهنگی و تقویت مهارت های حسی- حرکتی و ذهنی- ادراکی دانش آموزان و آشنایی آنان با محیط علمی مؤسسه و بخش های گوناگون و موزه آن با همکاری مدارس راهنمایی منطقه 1: دخترانه خرد- پسرانه علامه حلی و روزبهان و با تدریس معلمان آزموده این مدارس (آقای حمیدرضا منصوریان و خانم آزاده درخشان فارغ التحصیلان رشته باستان شناسی دانشگاه تهران) طرح کاوش آموزشی باستان شناختی را برای  نوجوانان با برنامه‌ریزی‌های آموزشی لازم  برای آمادگی قبلی آنان در فضایی مجازی که بدین منظور در مؤسسه آماده نموده بود به انجام رسانید.  

 

دومین دورة لذَتهای باستانشناسی  در موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران برگزار شد

این دوره با همکاری موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران و خانه کودک، اندیشه و میراث فرهنگی (خکام)  با هدف استعداد یابی در حوزه باستان شناسی از میان نوجوانان توانمند و رشد توانمندی‌‌های آنها و افزایش مهارت های گوناگون در شرکت کنندگان دوره در ۷ بخش اصلی و در ۳۰  نشست تخصّصی (با در نظر گرفتن سنّ مخاطبان بین 13 تا 16 سال) در 110 ساعت آموزش در ساختمان شماره 1 مؤسّسة باستانشناسی  از تاریخ 1391/4/1 لغایت 1391/6/19 برگزار شد.

نشست های این دوره در سه بخش نشست های نظری به صورت گفتگوهای گروهی، نشست های کارگاهی به صورت کارگاه های کاوش و مرمت ( در محل موسسه باستان شناسی)، و نشست های همراه با بازدید از طریق بازدیدهای هدفمند در موزه موسسه باستان شناسی و در برخی از موزه های تهران و قزوین و نیز در محل کاروانسرای محمد آباد قزوین، پایگاه مطالعات منطقه ای باستان شناسی دانشگاه تهران در دشت قزوین و  در محوطه های کاوش شده دانشگاه تهران در قزوین انجام شد.  در برگزاری این نشست ها افزون بر نگاه علمی گروه و حرکت بر پایه اهداف دوره، جذابیت نشست ها خود جذب کامل مخاطبان را در بر داشت.

دبیران این دوره ـ خانم آزاده درخشان و آقای حمیدرضا منصوریان، دانش آموختگان رشتة باستانشناسی دانشگاه تهران، هر دو به طور تخصّصی شاخة معرّفی و آموزش باستانشناسی به کودکان و نوجوانان را پیگیری کرده و پایاننامه تحصیلی‌شان را در این زمینه نگاشته اند.

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی