خکام

خانۀ کودک، اندیشه و میراث فرهنگی

خکام

خانۀ کودک، اندیشه و میراث فرهنگی

کتاب میراث فرهنگی برای کودکان و نوجوانان منتشر شد

شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۰۲ ب.ظ

این کتاب نتیجۀ تجربه‌ها و اندوخته‌های علمی و پژوهشی ما است که در طول 15 سال گذشته گردآوری و تدوین شده‌ است. این تجربه‌ها ملّی و بین‌المللی هستند و بدون واسطه توسّط خودمان به‌دست آمده‌اند. علاقه‌مندی هر دوی ما به آموزش کودکان و نوجوانان و همچنین اشتیاق مخاطبان ما به یادگیری مباحث مورد نظر ما، انگیزه‌ای برای خلق این اثر شد.

آن‌چه در این اثر بیش از همه اهمیّت دارد، ترکیب تئوری‌های کاربردی آموزشی و مباحث مرتبط روان‌شناسی رشد از یک سو و پیشنهادهای عملی ـ کارگاهی از سوی دیگر است.

در این اثر ابتدا دربارۀ میراث‌فرهنگی و نقش آن در رشد فرهنگ جامعه و هویت ملّی گفتگو کرده‌ایم و سپس در فصل دوّم فرایند رشد را مورد ارزیابی قرار داده و در فصل بعد، راه‌کارهای پیوند این دو را با هم بررسی کرده‌ایم. در فصل پایانی، بیست کارگاه نمونۀ تجربه شده را انتخاب کرده و با در اختیار گذاشتن تمامی اطّلاعات لازم برای خواننده، راه‌کارهای اجرایی ارائه داده‌ایم. هر کارگاه دربردارندۀ اطّلاعات زیر است:

1ـ سنّ پیشنهادی برای مخاطبان          2ـ اهداف        3ـ محتوا         4ـ روش اجرا    5ـ نحوۀ ارزشیابی        

6ـ ابزارهای مورد نیاز برای اجرا   7ـ محلّ پیشنهادی برای تشکیل کارگاه   8ـ واژگان جدید آموخته شده

بی هیچ تردیدی پشتیبانی‌های استاد جعفر مهرکیان در کسب تجربه‌های نخستین و سپس یاری استاد هایده لاله در شکل‌گیری اندیشه‌های علمی ما و بهبود فرایند اجرای کارگاه‌ها شایسته و سزاوار سپاس‌گزاری است. از سرپرستان و کارکنان انتشارات توانمند رشد نیز که با بردباری این اثر را برای چاپ آمده کردند، سپاس‌گزاریم.

کتاب حاضر در این زمینه، کاری تازه است و هر کار تازه‌ای نیازمند بازنگری و رفع کاستی‌هاست. با پیشنهادها و انتقادهای سازندۀ خود ما را در مسیر پیش رویمان یاری کنید.

آزاده درخشان و حمیدرضا منصوریان

تهران ـ زمستان سال 1395 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی